Villkor

Köpvillkor A Frame AB, 2014

Montering

Vår cykel levereras monterad förutom styre, framhjul och pedaler. Dessa monteras enkelt på ca 10 min.

Leveranser

Leverantörer är Fedex och Posten. Leveranstiden är normalt 2-5 dagar om inte annat angivits vid din beställning eller din orderbekräftelse. Om en vara har avvikande leveranstid informeras du om detta av oss till den e-postadress du angivit vid köpetillfället.

Store Pickup

Hämta ut din order i BIKEID Store på Sibyllegatan 43 i Stockholm. Alla cyklar lämnas ut helt monterade. Öppettider: Mån-Fre 11-18.30 och Lör 11.30-16.

Priser

Priserna på våra cyklar och tillbehör anges i svenska kronor och inklusive moms. I varukorgen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du meddela oss detta, i ditt meddelande måste det klart framgå att du ångrar ditt köp. Du kontaktar oss enklast genom att skicka ett e-postmeddelande till info@bikeid.se eller genom att ringa oss (numret hittar du under ”kontakta oss”). Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan eller en väsentlig del av den. För att kunna utnyttja din ångerrätt måste du hålla varan i lika gott skick som när du fick den av oss. Detta innebär att varan ska vara packad i originalemballage och oanvänd. Du får naturligtvis undersöka den om du är försiktig. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Garantier och reklamationer

Vi ger 1 års produktgaranti och 3 års reklamationsrätt. Vi behandlar endast reklamationer om du har ett giltigt kvitto. Du reklamerar en vara genom att meddela oss detta inom skälig tid efter att du upptäckt felet. Du måste även förklara varför du anser att varan är felaktig. Garanti gäller inte för någonting annat än fel i material, utformning och funktion. Garantin täcker inte periodiska kontroller, underhåll, reparationer, utbyte av delar som beror på normalt slitage samt skador som uppstått på varan genom felaktig användning eller hantering.

Returer

Returer sker på din egen bekostnad om inte varan är defekt. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända varan åter till oss. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Hantering av personuppgifter

När du beställer varor från oss uppger du normalt dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall genom att skicka ett e-postmeddelande till info@bikeid.se.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.